Zápas s diváckým trhákem. Čísla ale nevěstí pro box nic dobrého
18.09.2025
Autor: Bohumil Králík

Canelo Alvarez.FOTO: DAZN
Boxerští fanoušci dostali o víkendu extra lahůdku v podobě bitvy aktivních legend toho sportu Saúla Canala Álvareze a nakonec vítězného Trenece Crawforda. A ruce si mnou i promotéři a organizátoři. Návštěva přímo na zápase byla skvělá, stejně jako sledovanost na platformě Netflix. Paradoxně i výborná byznysová čísla naznačují, že budoucnost pro tento sport v jeho ryzí podobě nevypadá úplně růžově.
Společnost Netflix uvedla, že historický souboj Canela s Crawfordem sledovalo po celé planetě 41 milionů diváků. Zároveň potvrdila, že šlo o nejsledovanější titulový zápas tohoto století. Galavečer zaštítila promotérská stáj saúdskoarabského miliardáře Turkiho Al-šejka ve spolupráci s šéfem UFC Danou Whitem.
Rivalové na tomto poli - společnost Most Valuable Promotions (MVP) spoluvlastněná youtuberem Jakem Paulem, která začala boxerskou revoluci na Netflixu - na sociálních rovněž gratulovala k úspěšnému galavečeru s použitím známé mantry mexické super hvězdy.
"Jak Canelo říká, box je vždy, velký, velký a větší a ještě větší," cituje MVP na síti X Mexičanův výrok z předzápasové tiskovky, jímž utřel moderátora Maxe Kellermana vychvalujícího Danu Whitea, jak udělal z MMA obrovskou věc přerůstající popularitou box.
Jake Paul šampiony zcela zastínil
MVP k tomu dodala tabulku, že Canelo má na svém kontě dva ze tří historicky nejvíce navštívených zápasů na krytém stadionu. (Canelo - Saunders 73 126 diváků, Paul - Tyson 72 300 a Canelo - Crawford 70 482).
Z oslavného tónu od MVP lze mezi řádky zároveň číst lehký výsměch, protože mezi historicky komerčně nejúspěšnější zápasy patří loňský duel zakladatele této promo organizace Jakea Paula s tehdy 58letou ikonou vytaženou po dlouhých letech z důchodu Mikem Tysonem.
Tento v podstatě spíše exhibiční duel bez velké sportovní hodnoty sledovalo na Netflixu téměř třikrát tolik diváků než bitvu současných králů světového boxu napříč kategoriemi Crawforda s Canelem.
"Gratulujeme Netflixu k dosažení rekordu v nejsledovanějších zápasech tohoto století od odvysílání prvního živého profesionálního sportovního přenosu v listopadu 2024. Živé sportovní přenosy se navždy změnily," chválí v prohlášení Netflix sám sebe.
Trend se zdá být nicméně jasný. Youtubeři a influenceři s miliony sledujících na různých platformách mohou vyzvat i dávno vyhaslé boxerské hvězdy a jsou schopni co do sledovanosti zcela zastínit i ty největší současné velikány tohoto sportu. Což je věc v jiných odvětvích naprosto nevídaná a pro box po sportovní stránce ne moc pozitivní.